El Col·legi d’Advocats de Sueca posa en marxa el primer dels projectes previstos per al present any judicial 2017-2018
Concebut el passat mes de juliol en què ja es va sondejar diversos magistrats del partit judicial que ens van animar a seguir avant amb la idea i després de parlar a principis de setembre amb alguns dels representants dels Instituts d’Educació Secundària, que també van trobar molt interessant la proposta a nivell pedagògic i es van mostrar disposats a col·laborar per a portar-la a terme, vos presentem l’activitat, esperant en breu poder concretar-vos les dates i informar-vos del resultat que entenem només pot ser positiu.
A tots els companys que estigueu interessats a participar i col·laborar vos anime que ens el feu saber.
PROJECTE PRESENTAT PEL COL·LEGI D’ADVOCATS DE SUECA
OBJECTIU: Este projecte pretén donar a conéixer estudiants el sistema judicial (l’edifici judicial, els distints operadors jurídics i el funcionament de la justícia) i al mateix temps educar els assistents.
A este efecte se’ls prepara i se’ls permet participar en una simulació de mediació i en una altra d’un juí amb professionals reals d’un cas que tinga una ensenyança moral perquè puguen prendre consciència de les conseqüències dels seus actes.
DIRIGIT A:
Els alumnes de quart d’ESO i batxillerat (igual podria estendre’s a algun mòdul de formació professional) dels Instituts i Centres concertats de Sueca, Cullera i Tavernes.
EN QUE CONSISTIX L’ACTIVITAT: Els alumnes coneixen les dependències i instal·lacions judicials, als operadors jurídics i el Col·legi d’Advocats.
Després estan un dia en els jutjats, i se celebra:
– una mediació familiar i
– un juí simulat en què els alumnes són les parts del procés sobre casos com:
– accidents de tràfic d’adolescents amb alcoholèmia
– baralles amb lesions
– tràfic de drogues .
Es completa amb algun debat-col·loqui entre l’alumnat i els operadors jurídics a fi que els ponents els donen uns apunts o idees tant del que són els procediments civils com els penals amb especial incidència sobre els problemes judicials que els poden ocasionar determinats comportaments o actituds o el consum de drogues i les conseqüències dels seus actes i els alumnes puguen preguntar els dubtes que els sorgisquen sobre el funcionament de la justícia en general.
AVANTATGES:
Permet que tots els alumnes abans de triar carrera puguen conéixer de primera mà l’activitat judicial així com tindre una participació activa en la mateixa, i, al mateix temps obtindre una educació personal i moral, a l’ajudar-los a prendre consciència de les conseqüències dels seus actes.
VALORS QUE LI’LS INCULCA
– Respecte – Responsabilitat
– Compromís – Honestedat
– Tolerància – Integritat
– Treball en equip – Confiança en la justícia
– Qualitat en el treball
EDUCAR EN JUSTICIA
El Colegio de Abogados de Sueca pone en marcha el primero de los proyectos previstos para el presente año judicial 2017-2018
Concebido el pasado mes de julio en que ya se sondeó a diversos magistrados del partido judicial que nos animaron a seguir adelante con la idea y luego de hablar a principios de septiembre con algunos de los representantes de los Institutos de Educación Secundaria, que también encontraron muy interesante la propuesta a nivel pedagógico y se mostraron dispuestos a colaborar para llevarla a término, os presentamos la actividad, esperando en breve poder concretaros las fechas e informaros del resultado que entendemos solo puede ser positivo.
A todos los compañeros que esteis interesados en participar y colaborar os animo a que nos lo hagais saber.
PROYECTO EDUCAR EN JUSTICIA PRESENTADO POR EL COLEGIO DE ABOGADOS DE SUECA
OBJETIVO:
Este proyecto pretende dar a conocer a estudiantes el sistema judicial (el edificio judicial, los distintos operadores jurídicos y el funcionamiento de la justicia) y al mismo tiempo educar a los asistentes.
A tal efecto se les prepara y se les permite participar en una simulación de mediación y en otra de un juicio con profesionales reales de un caso que tenga una enseñanza moral para que puedan tomar conciencia de las consecuencias de sus actos.
DIRIGIDO A:
Los alumnos de cuarto de ESO y bachillerato (igual podría extenderse a algún módulo de formación profesional) de los Institutos y Centros concertados de Sueca, Cullera y Tavernes.
EN QUE CONSISTE LA ACTIVIDAD:
Los alumnos conocen las dependencias e instalaciones judiciales, a los operadores jurídicos y el Colegio de Abogados.
Después están un día en los juzgados, y se celebra:
– una mediación familiar y
– un juicio simulado sobre casos como:
– accidentes de tráfico de adolescentes con alcoholemia
– peleas con lesiones
– tráfico de drogas
en el que los alumnos son las partes del proceso.
Puede completarse con algún debate-coloquio entre el alumnado y los operadores jurídicos a fin de que los ponentes les den unos apuntes o ideas tanto de lo que son los procedimientos civiles como los penales con especial incidencia sobre los problemas judiciales que les pueden acarrear determinados comportamientos o actitudes o el consumo de drogas y las consecuencias de sus actos y los alumnos puedan preguntar las dudas que les surjan sobre el funcionamiento de la justicia en general.
VENTAJAS:
Permite que todos los alumnos antes de elegir carrera puedan conocer de primera mano la actividad judicial así como tener una participación activa en la misma, y, al mismo tiempo obtener una educación personal y moral, al ayudarles a tomar conciencia de las consecuencias de sus actos.
VALORES QUE SE LES INCULCA
– Respeto
– Responsabilidad
– Compromiso
– Honestidad
– Tolerancia
– Integridad
– Trabajo en equipo
– Confianza en la justicia
– Calidad en el trabajo